en ny bästa vän.....min amerikanska kiropraktor!

haha vilken eftermiddag, mitt i allt elände!
fick ju tid hos en kiropraktor här på The Promenade idag, utsedd till årets kiropraktor två gånger, lät ju lovande.
fick fylla i tusen papper hos de trevliga tjejerna i receptionen, sen skulle kiropraktorn föröska ringa och verifiera min försäkring, hamna först hos hos länsförsäkringar där de prata svenksa, jag fick översätta på speakerphone=) sen ringde han sos international och efter en stund fick jag prata med dem också bara så att allt var ok, lång procedur innan undersökning ens kunde börja.
Sen in för att berätta lite om mitt "tillstånd", gud vilken trevlig man! sen berätta han massor om påverkan ryggproblem har på olika delar av kroppen och dess organ, mycket blir förståligt!
sen var det dax för röntgen=) trodde jag skulle skratta ihjäl mig mitt i alla smärta då jag skulle byta om till det klassiska sjukhus/tvångströjan, kan ni se mig framför er, haha tror jag dör av skratt!
sen fick jag sitta i världens massage stol, skönt! och samtidigt ha någon form av elektroder på ryggen, allt för att underlätta...... de tog verkligen bra hand om en.
sen var det daxs för behandling och prat om plåtarna! nu till det värsta! Han visar mig plåtarna och skakar mest på huvudet, This really don´t look good miss Kollberg! Det är mening att ryggraden ska vara rak, den är kraftigt s-formad och dina höfter är inte alls i linje, Jo tack jag vet sa jag, men att den såg så illa ut hade jag kanske inte tänkt mig! du har skolios också! Att de inte tagit detta mer allvarligt hemma är verkligen inte bra sa han! du kommer bara få mer och mer problem om du inte får hjälp oftare! Jo visst säger jag, med gråten i halsen! Han prata på som tusan och jag försökte hänga med i alla engelska termer. Han sa, jag tycker verkligen synd om dig, ingen i din ålder sk abehöva ha det så här! Men jag ska hjälpa dig, om jag får! Ja Tack! Sen behandling på det, har tyckt det smält på bra hemma när de har knäack ryggen, men nu var det verkligen utöver det vanliga, undrade ett tag och jag skulle komma därifrån i fler delar än en!=) Sen pratade vi en bra stund till och så bokade vi nya tider! Å det viktigaste av allt, han sa att han jag skulle kunna träna vad jag ville, bara kankse inte långdistanslöpning el tyngdlyftning=)
Ja så en väldigt intressant eftermiddag, men samtidigt skrämmande då jag på röntgenplåtarna fick se något som såg ut som en ryggrad som ramlat ur ett flygplan(ok krydda lite kankse, men bra nära=)
får se vad han säger på onsdag!
over and out från sjukstugan i San Diego

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch gumman, det låter inte kul! Fasen vad förbannad man blir att de inte har hjälp dig mer här hemma...!!



Sköt om dig och hade så gott!

Kram

2009-10-06 @ 20:44:19
URL: http://jessicawathome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0