Dinner of the day!

I tron om att jag nu är en duktig kock och bakerska ska jag nu varje dag försöka lägga upp små recept på vad ni kan laga till för smarrigt, allt från frukostar till middagar och diverse godsaker, det sist nämnda blir det nog en hel del av!:) That´s for you my friends Ida och Johanna!
Idag blir det en av mina favisar från min tid i staterna, nämligen quesadillas. Den finns det många goda varianter på så använd det som du själv tycker passar!
 
 2 pers

4 st tortilla bröd
1-2 kycklingfilé i strimlor (stekta i pannan) 
Riven ost alt. mozzarella
Salsasås
Färsk basilika

Lägg upp ett bröd på en tallrik och bred ut salsasåsen på brödet. Fyll sen på med ost (rikligt), kyckling och basilikan. Sen lägger du på ytterligare ett bröd ovanpå ingredienserna.
Värm upp en panna med olivolja i! Stek quesadillan tills den får lätt brun färg, då vänder du på den och steker den likt på andra sidan. Se till att osten smälter.
Slica upp den och servera med guacamole! 
Ariba!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Denna passar mig perfekt. Inte så många ingredienser och verkar vara snabb.Me like!

2009-03-19 @ 22:33:47
URL: http://johannahenrysson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0