Floattopia

I lördags var det dax för vad som tydligen kallas floattopia och detta är något som införts förra året då det för något år sedan blev förbjudet att dricka här på stränderna. alla som vill samlas nere vid mission bay och tar med sig något slags flyttdon och massor av alkohol som sen ska förtäras i vattnet och obs mina vänner endast i vattnet inte vid strandkanten alltså! då blir det böter från pappa polis, som förövrigt hade samlat stora delar av kåren nere vid mission bay denna lördag!
Jag hade nog aldrig kunnat tro det skulle vara så mycket folk som gled runt i vattnet flyttandes på det mest konstiga saker, inte heller att jag skulle ha värme nog att vilja ligga i! men så blev det. Jag, courtney, john, eddie, JT, plus några fler vänner gled ut på våra två queensize luftmadrasser med en ölbox i mitten och sammanstrålade med det mer än 500 andra människorna ute i vattnet! det blev mycket peoplewatch den dagen vill jag lova och vattnet var efter ett tag inte det fräschaste!=) men kul hade vi! Nått nytt att införa i varberg i sommar!=)

Känns lite dubbelmoral på någotvis dock. det är inte okey att dricka på stranden men att det ska då vara bättre att massa människor dricker sig fulla i vattnet där det minst lika lätt kan bli olyckor?=) ja jag vet inte riktigt hur de tänker här ibland! 

lite svårt att se men ni kanske kan ana folkhavet längre bort i vattnet!=)

 


Kommentarer
Postat av: Ida

Hej hjärtat!

Hur har du det??

Trivs du som fisken?

Hur ser planen ut efter USA och när tusan kommer du hem?

Har tusen frågor. Du får gärna maila någon dag och uppdatera mig.

Här hemma har det inte hänt mycket. Längtar efter våren nu & dig.

Sköt om dig!!

Puss och kram Ida o Mike

2010-03-23 @ 20:34:10
URL: http://idabengtsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0