Hjälp, de äter som hästar....

stackars de satar som har mer än en karl i sitt hushåll. efter gårdagens pastarätt insåg jag att jag skulle behöva öka dosen med mat, men att det skulle vara så här hade jag inte kunnat gissa. tycket jag tog i rejält med mos och köttfärs och brunsås och morötter å allt extra jag försökte lägga till och trodde jag skulle skala ihjäl mig av potatis och morötter!men bror min sa snällt under måltiden, Sofia, du får börja lära dig att vi äter ganska mycket!
jo tack jag vet sa jag, men inte att de skulle äta som ett helt fotbollslag. Men jag tar det enbart som en komplimang! det samakade tydligen ganska bra med hemlagade köttbullar å mos, faten blev slickade! men som sagt det var inte tillräkligt så alla mina chokladbollar från igår slukades genast efter maten, så nu har jag ställt mig för att baka kanlebullar, då ska jag förhoppningsvis få dem mäta till kvällen!

men det är faktiskt härligt att kunna skämma bort någon, eller i detta fall några storätande studenter! degen kallar........

Kommentarer
Postat av: Ida

Ja här har varit fullt ös hela tiden.

Har precis varit och storhandlat. Fick såklart avstämning bara för att jag var själv.

Nu sitter jag här hemma och är helt slut. M ska fixa lite mackor och te till kvällsmat.

Vi hinner ta igen all förlorad tid i helgen!!

Hoppas du har det bra i Lund.

Puss!!

2009-04-27 @ 19:38:16
URL: http://bida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0